“Gamle” hækleprojekter

Jeg startede med at hækle, da jeg gik på barsel i januar 2012. Det har taget lidt om sig, og i dette indlæg vil jeg vise nogle af de projekter jeg har lavet.

Mine første projekter var bolde, men ingen af dem blev helt runde, og en bold lavet med en masse femkanter, blev nærmest en stjerne! Jeg valgte derfor at skifte retning, og begyndte på en frø i stedet for…

Til sidst sad jeg med disse to dyr, og var egentlig godt tilfreds!

Jeg fortsatte i dyreverden, og fik lyst til at lave farverige slanger. Theodors mormor hæklede en til ham, og jeg lavede en pigeudgave og en drengeudgave, som efterfølgende blev sendt til Jylland.

Det var det længste projekt jer til dato, har begivet mig ud i. Og længden bliver det ret kedeligt at hækle rundt og rundt, da de hver er omkring 1 meter lange.

Derefter havde jeg behov for at lave alt andet en dyr!! Så jeg kastede mig straks over et etui til alle mine hæklenåle…

Og derefter dette fine tæppe til Theodors værelse (som næsten er helt færdigt, og dermed snart er berrettiget til et indlæg)

Lige i øjeblikket er jeg i fuld gang med alle babyfutterne, som skal være klar inden vinteren kommer…og så har jeg zpagetti garn liggende til et tæppe, til Theodors veninde Selma. Samtidig er min to-do liste blevet meget lang, og det kribler i mine fingre at komme i gang!!

Opskrifter på etui og tæppe findes på den skønne blog Lutter Idyl.

Slangerne er fundet her

One thought on ““Gamle” hækleprojekter

  1. Pingback: Hård slutning på 2012 | vi holder af hverdagen

Skriv et svar

