Når kageprojektet fejler…

…og man finder en anden løsning!

Jeg har fornylig købt lidt flere madbøger, så jeg kan få inspiration til hverdagsmaden samt nye kager. Jeg faldt over en opskrift på “Små sprøde hasselnøddekager med chokoladecreme” fra bogen “Suveræne succeser – Greatest hits”, og dem kastede jeg mig over i dag.Men den er ikke med opskriftens chokoladecreme.

Jeg er ikke helt klar over hvor i processen det gik galt, men den blev aldrig let og luftig, som opskriften skrev, at den skulle blive. I stedet gik jeg i en snert af panik, da hasselnøddekager er lidt triste alene. Jeg begyndte at lede efter en nødløsning! Jeg kunne godt prøve chokoladecremen igen, men havde ikke overskudet til at analysere mig frem til, hvor jeg havde lavet fejl. Til sidst stod jeg med lidt piskefløde og en lækker plade amedei 70 % chokolade, som jeg fluks lavede om til chokolade ganache.

Kagen smager udemærket, men jeg er sikker på, at chokoladecremen havde været bedre. Måske jeg giver den et forsøg igen en anden dag!?

Skriv et svar

