En varm suppe!

Hver årstid har sin charme! Og efteråret har de fineste farver, og går man udenfor sidst på eftermiddagen (omkring kl. 17), så er der ofte en hel speciel efterårsduft som jeg elsker..! Den kommer især frem på en fugtig dag, hvor temperaturen ikke har været for høj. Det er næsten ligeså godt som den duft der i luften, når det lige har regnet…

Lige nu er det sæson for rodfrugter og suppe – 2 ting som jeg er ret glad for! I min nyindkøbte bog “Suveræne succeser – greatest hits” faldt jeg over en opskrift på gullashsuppe, og den skulle da lige prøves… Den indeholder spidskommen, paprika og cayennepeber, som gør at man bliver let varm, af at spise den! Af rodfrugter valgte jeg at bruge gulerødder, persillerod og knoldselleri. Og efter at have simret i 1½ time, var kødet dejligt mørt. Til sidst toppede jeg med lidt creme fraiche og hakket persille. MUMS!! Den kan helt sikkert anbefales…

Posted in Mad

Skriv et svar

