Torsdagskage

Hver torsdag skiftes vi til at have kage med på arbejdet, da denne arbejdsdag er den længste i ugen. Jeg skal have kage med hver 7. torsdag, og i dag var det min tur igen!
Denne gang lavede jeg gulerod-cupcakes med cremecheese frosting.

20130321-223256.jpg

Ingredienser:
350 g revet gulerødder
4 æg
3 æggehvider
240 g sukker
1 dl rapsolie
200 g hvedemel
200 g grahamsmel
2 spsk bagepulver
1,5 spsk kanel
1 spsk vanillesukker

Pisk æg, æggehvider og sukker til luftig masse.,
Tilsæt olie, og derefter mel, bagepulver, kanel og vanillesukker – lidt af gangen.
Vend gulerødder i dejen.

Kom dejen enten i en form med bagepapir eller fordel den i ca. 25 muffinforme.
Bages ved 175 grader (varmluft) i ca. 30 min (alm. form) eller ca. 12 min (muffinforme)

Frosting:
200 g philadelphia
50 g flydende margarine
400 g flormelis
2 tsk vanillesukker

Røres sammen og puttes på kagen, når den er afkølet!

One thought on “Torsdagskage

Skriv et svar

