Masser af kylling og lidt fisk

Theodor er begyndt at spise kylling! Det er lidt stort, da han generelt ikke gider at spise kød. Så for at vi ikke skal have kylling med pomfritter og remoulade hver dag, har vi måtte kaste os over noget nyt.

Torsdag stod på stegte kyllingefileter med hjemmelavet champignonsovs og pomfritter.

Fredag kastede jeg mig over min første tomat-grøntsagssovs.

20130511-210220.jpg Jeg startede med at hakke en masse forskellige grøntsager, som jeg smed ned i en gryde (først løg, derefter champignon og til sidst squash og peberfrugt). Så tilsatte jeg ca. 3 dl. grøntsagsboullion og to dåser hakkede tomater og smagte sovsen til med salt, peber og paprika. 3 min. inden servering, hældte jeg en smule fløde og sovsejævner i, som gjorde den mere lækker og cremet.

20130511-210800.jpg Theodor fik pastaskruer i stedet – han elsker dem!!
Næste gang kunne jeg dog godt finde på at putte lidt bacontern i…

Dagen efter brugte vi rester af sovsen til mini pizzaer, hvor vi blot puttede lidt ost og skinke ovenpå.

20130511-211423.jpg
I dag lørdag, var vi en tur forbi Den Blå Planet. Her fik jeg min første oplevelse med fish and chips. Det er nogle herrer fra Meyers Køkken og Noma, der står for menuen på Spisestedet ØST, og det var uden tvivl de lækreste pomfritter og remoulade jeg nogensinde har smagt!!

20130511-212056.jpg
Den Blå Planet kan helt sikkert anbefales, men husk at købe billetter hjemmefra. Så kan man nemlig springe den lange kø over!
Theodor elskede stedet og alle de fine fisk.

20130511-212359.jpg

One thought on “Masser af kylling og lidt fisk

Skriv et svar

