Rabarber-weekend

I sidste weekend fik jeg en frisk leverance af rabarber fra min gode veninde Fru Bacon

20130526-114933.jpg Og min kæreste skyndte sig straks at foreslå, at jeg lavede en jordbær-rabarber tærte. Det gjorde jeg så…
Det er min aller første rigtige dessert tærte, så jeg var lidt nervøs for projektet. Og jeg har heller aldrig ordnet rabarber før. Jeg gik derfor på jagt efter inspiration i min American Pie bog, og det hjalp en hel del. Det er uden tvivl min ynglings bagebog i øjeblikket!

Tærtebunden blev lavet hurtigt og stillet på køl. Så ordnede jeg jordbær og rabarber og skar dem ud i mundrette bidder. Vendte dem i sukker, majsstivelse, stødt muscatnød og kanel. Op i bunden, og så er tærtelåg på.

20130526-115502.jpg Resultatet blev egentlig udemærket, men jeg skal arbejde lidt på tærtedejen. Og heldigvis kunne Fru Bacon også godt lide den… Det er derfor jeg elsker at bage kage til hende!!

Næste stop bliver nok en hindbær-brombær tærte. Hvem mon jeg skal invitere på kaffe og tærte?!

6 thoughts on “Rabarber-weekend

  1. Pingback: American Apple Pie | vi holder af hverdagen

Skriv et svar

