En lille fransk kage

Jeg har en lille forkærlighed for Frankrig og en kærlighed for kager og de 2 ting mødes fint i den lille franske kage; Madeleines.

Det er især den lille kages fine muslingeform jeg er faldet for og da min mand, så for 1 år siden gav mig en madeleine-form, så måtte jeg i gang. Jeg har nu prøvet 2 opskrifter, men ingen af den har fået mine arme over hovedet. Måske jeg har for høje forventninger til kagen eller måske ved jeg bare ikke hvordan en rigtig Madeleine skal smage.

Kagerne jeg har bagt har en fantastisk smag af citron, men begge gange er de desværre blevet en smule tørre.

Så sidder der nogle derude med et par Madeleines-fif, så giv dem endelig videre, for jeg giver ikke op overfor den smukke kage!

Nikon 1 feb 071

Nikon 1 feb 063

Skriv et svar

