Strikket barnevognstæppe

Så blev mit første strikkeprojekt færdig og jeg er egentlig ganske tilfreds! Måske ville jeg gerne have haft det lidt længere, men her i starten følger jeg opskrifterne slavisk. Burde nok have valgt at bruge alle nøgler garn i stedet for…

20140430-223926.jpg

20140430-224004.jpg Næste strikkeprojekt er i fuld gang, men desværre har jeg tabt en maske, som jeg håber en kollega kan finde for mig i morgen!

Reklamer

12 thoughts on “Strikket barnevognstæppe

  1. Hej.

    Så smukt et tæppe.
    Jeg vil vanvittig gerne strikke det til min gravide veninde.
    Men jeg prøvede lidt på et par almindelige strikkepinde (dvs. ikke rundpinde), og der blev det alt andet end trekanter. Ved du om det er fordi det er på strikkepinde og ikke rundpinde?

    Håber virkelig du kan hjælpe.

      • Hej Mette.

        Øv! Jeg havde lige håbet at det var derfor. Jeg tænkte nok det var mig der ikke forstod det helt.
        Jeg glemmer at tegningen ændrer betydning når jeg vender strikketrøjet.
        Jeg vil gerne have at en prik betyder ret og blank betyder vrang, altid.
        Har du et godt råd? 🙂

        Den er super fin den farve du har valgt til tæppet. Kan du huske hvad for noget garn du brugte?

        Tusind tak for dit hurtige svar.

      • Tæppet var mit allerførste strikke projekt, og jeg ville også have at tegnene betød det samme på begge sider! Men hver gang du skifter skifter side, så skifter tegnene – piv besværligt I know, men til sidst bliver det faktisk en vanesag!
        Og husk at diagrammet starter fra nederst fra højre mod venstre (og fra venstre mod højre når du vender!)
        Jeg havde lyst til at smide det ud flere gange, men jeg er stædig og til sidst lykkedes det! Især med hjælp fra diverse strikke-videoer! 🙂

        Jeg brugte Lana Grossa Bingo, som er vildt lækkert og det kan vaskes! http://englegarn.dk/produkter/13-merinouldgarn/796-bingo—merinould/

      • Hvor er du sød! Tusind tak for din store hjælp. Det har virkelig hjulpet.
        Nu giver det (næsten) mening. 🙂

        En sidste ting jeg dog ikke forstå, er hvordan det bliver til 95 masker? Jeg får det til 94 masker?
        Har prøvet at opstille de to første rækker, som jeg skal strikke det. Hvor sætter jeg den omtale 1*vrang ind henne?
        Retsiden: 5*r, v, 11*r, v, 11*r, v, 11*r, v, 11*r, v, 11*r, v, 11*r, v, 11*r, 5*r
        Vrangsiden: 5*r, 1*r, 9*v, 3*r, 9*v, 3*r, 9*v, 3*r, 9*v, 3*r, 9*v, 3*r, 9*v, 3*r, 9*v, 2*r, 5*r

        Uh! Det må jeg have det garn. Det lyder super lækkert. Hvor mange garnnøgler har du brugt?

      • Velbekomme!!

        Jeg blev også pænt forvirret af antal masker og den sætning med diagrammet sluttes med 11 retmasker, 1 vrangmaske + 5 kantmasker.

        Mit tæppe har blot fulgt diagrammet pinden hen + selvfølgelig de 5 kantmasker i hver side.
        Husk at der skal tælles til 12! Dvs at når der er lavet fx 5 retmasker skal der laves 7 vrangmasker hele pinden hen. Det giver mere mening når du i gang!

        Og jeg brugt altså 94 masker! 😉

      • Du har reddet min dag, min uge og hele projektet. Tak, tak tak. 🙂

        Så bruger jeg også 94 masker, det giver meget mere mening i mit hoved.

        Måske jeg skriver til dig igen, hvis det ender galt. 🙂

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )