Farvel med manér!

Jeg har i dag sagt farvel til min arbejdsplads, som jeg vil forlade i 11-12 måneder. Dagen er kommet hurtigere end forventet og mon ikke at terminsdatoen også kommer med hastige skridt!
For at sige det med manér, valgte jeg at lave en masse lækkerier til mine kollegaer. Følgende var på menuen:
Romkugler
P-tærter
Lakridskys
Scones
Glutenfri drømmekage
Jeg vil gerne dele opskrift, erfaring og smagsoplevelse med jer, men jeg vil gøre det med en lækkeri af gangen.

Her vil jeg vise romkuglen.

20140523-182158-66118843.jpg Ingredienser:
450 g. kagerester
100 g. blødt smør
100 g. flormelis
2 spsk. usødet kakaopulver
2-3 spsk. mørk rom eller romessens

Opskrift:
– Smuldre kageresterne i en skål.
– Skær smørret i mindre tern og put det ned i skålen.
– Tilsæt kakao, flormelis og rom/romessens.
– Bland ingredienserne sammen. Jeg brugte min køkkenmaskine.
– Stil dejen på køl.
– Tril romkuglerne til kugler og rul dem i kokos eller krymmel.
– Køl dem af og spis!

De smagte virkelig godt!! Og min mand var nærmeste en magnet til køleskabet i går aftes! Min anbefaling er, at få dejen kølet godt ned inden de formes og rulles, da dejen ellers bliver svær og uhåndterbar, og dermed firkantede som mine.
Helt klart det største hit hos mine kollegaer!

20140523-184011-67211606.jpg

Skriv et svar

