Grønt er godt!

Her i familien er vi ret glade for spidskål og derfor vil jeg gerne dele en af vores spidskål-favorit-opskrift med jer læsere.
Opskriften er oprindelig fra Suveræn Sommer, men efterhånden er den lavet en del gange og kører efter smag og behag.

Til 2 voksne bruger jeg:

1/2 spidskål. Stokken skæres af og kålen deles i 4 både på langs. Dampes i letsaltet vand i 3-5 min. Køles efterfølgende lidt af.

100 g ekstra fine ærter (vi elsker ærter!). Jeg bruger dem fra frost.
En stor tot dild, som klippes i stykker.

Dressing:
1 dl kærnemælk
1 spsk olivenolie
1 spsk friskpresset citronsaft – eller efter smag
1 tsk revet skal af øko-citron
1/2 tsk sukker
Salt
Peber
Ingredienserne piskes godt sammen og smages til.

Kålen anrettes på et fad og ærter og dild drysses over. Efterfølgende hældes dressingen på og salaten serveret med det samme.

20140629-222451-80691171.jpg

20140629-222602-80762114.jpgOg så kan jeg tilføje, at salaten er perfekt til nye kartofler og hjemmelavede frikadeller.

20140629-222715-80835996.jpg

Skriv et svar

