Kræftens bekæmpelse

IMG_1484.PNG Alle har på en eller anden måde haft kræft inde på livet, og der er ingen tvivl om at det er en skrækkelig sygdom, som desværre rammer rigtig mange! Jeg har altid støttet kræftens bekæmpelse og jeg har især støttet den årlige kampagne i oktober.

For nogle måneder siden talte jeg med en veninde om modermærker, da hun havde fået fjernet ét. Og så fik jeg pludselig helt dårlig samvittighed. Egentlig mest pga. at jeg havde et modemærke jeg burde få tjekket, men også fordi jeg var bange for et evt. indgreb samt hvilket svar det kunne give.
Som mor til to og med min titel som kone, bør jeg tage ansvar og få lægen til at vurdere mit mærke, som havde fået mørke pletter. Og det gjorde jeg… I dag har jeg fået fjernet mærket. Ikke fordi at min læge tror der er noget galt, men for at forebygge, da det havde ændret udseende det sidste års tid.

Så husk at få tjekket modermærker og frygt ikke indgrebet! At jeg ikke må bade i 2 døgn er langt værre end det der skete hos lægen…
Og nu vil jeg snart finde den lyserøde sløjfe frem, så jeg kan støtte kampen mod brystkræft igen i år!

Skriv et svar

