Mazarinkage med hindbær og creme

Jeg er startet i mødregruppe, og jeg var meget spændt på hvilke mødre og børn jeg var sat sammen med.
Det viser sig at være 7 skønne kvinder og deres 7 søde børn!!
En af mødrene har allerede lavet to kager til vores møder, og den ene bliver jeg nødt til at dele med jer, da jeg selv kunne finde på at lave den en dag.

IMG_1482.JPG

IMG_1481.JPG

Mazarinbund:
87g sukker
1 æg
½ tsk mandelessens
125g smeltet magarine
75 g mel
½ tsk bagepulver
3 spsk kogende vand

Sukker, æg og mandelessens piskes hvidt og luftigt, tilsæt magarinen og herefter mel. Pisk tilsidst vandet i. Bunden bages i 22 min ved 180grader i et smurt tærtefad
Når kagen kommer ud lægges et lag af mørk pålægschokolade, som smøres i et jævnt lag, når det smelter

Creme:
½ pose lagkagecreme med 2,5dl mælk
Når cremen har sat sig i køleskabet, vendes den med flødeskum af 1,25 dl fløde

Cremen fordeles på den afkølede bund og pyntes med bær, f.eks.hindbær, jordbær og/eller solbær

Skriv et svar

