“Er jeg 3 år nu, mor?”

Herhjemme taler vi i øjeblikket meget med Theodor om, hvornår man er en stor dreng! Theodor vil nemlig gerne være en stor dreng, og han ønsker lidt at få sat ord på det.
Han er fuldstændig klar over, at han bliver 3 år næste gang. Men han har svært ved at forstå hvornår næste gang er… Og derfor måtte han lige forhøre sig i bilen forleden, om det mon allerede var sket. Jeg kunne dog forsikre ham om, at det ikke ville gå forbi hans lille næse, da vi vil holde en lille fest med kage og gaver.
I Theodors verden sker der mange store-dreng forandringer i øjeblikket. Vi har fjernet den ene side af tremmesengen og han skal starte i børnehave om en måneds tid. Udover det, er vi begyndt at fjerne sutten i de vågne perioder. Dvs. at man kun får sutten når man skal sove… Vi var sikre på, at det skulle blive en lang og sej kamp, men her på andendagen er det meget få og små konflikter der har været.

En sjov side af, at han bliver større er, at han begynder at stille de mest fantastiske spørgsmål! Her til aftensmaden fortæller han, at solen er gået ned, hvilket jeg giver ham ret i. Hvorefter han spørger mig: “Hvor er solen henne?” Her kunne jeg have begivet mig ud i en længere forklaring om solsystemet, men valgte i stedet at fortælle ham, at andre børn havde solen, imens vi kunne se månen i stedet for. Aftenen sluttede af med at Kong Theodor skulle spise duplo isvaffel og stikke sin sabel i sæbebobler.

IMG_2035.JPG

One thought on ““Er jeg 3 år nu, mor?”

Skriv et svar

