Jule-lækkerier

I forbindelse med julefrokost på gården i søndags, skulle jeg medbringe dessert og juleknas. Det var så hyggeligt at tage hul på jule-lækkerier og hele huset duftede af jul!

Mit bidrag blev en risalamande samt brændte mandler og pebernødder.
Risalamanden fandt jeg på arlas side, og den smagte virkelig fin! Måske den bliver valget til juleaften.

IMG_2246.JPG
Pebernødderne lavede jeg sammen med Theodor, der dog mente at de skulle formes som snegle og slanger. Men runde blev de til sidst og smagte virkelig som jul!! Jeg fandt opskriften her. Jeg brugte dog ikke ingefær i min portion, men de smagte virkelig godt alligevel.
De brændte mandler var lidt et sats, da jeg virkelig elsker dem man kan købe i gaderne op til jul. Men de her blev virkelig gode!! Og jeg fandt en ret fin video der viser de forskellige stadier i processen med sukkeret. Videoen kan ses her

IMG_2245.JPG

One thought on “Jule-lækkerier

Skriv et svar

