Min debut med hjemmebagte pebernødder

Årets julebag er blevet til pebernødder og udstukne mørdejskager. Begge nøje udvalgt i håb om, at jeg kunne få Selma med i køkkenet.
Om lørdagen stod den på pebernødder. Jeg lavede dejen efter denne opskrift, som jeg efterfølgende har fundet ud af oprindeligt stammer fra Lagkagehuset.
Da dejen havde hvilet og der skulle laves pebernødder, så var det ikke just det Selma gad! Ja, ja, så klarede jeg det da bare selv.

IMG_8373.JPG

IMG_8365.JPGOg det blev faktisk nogle rigtig fine pebernødder. Der er masser af smag i dem, da der er masser af sort stødt peber og frisk ingefær i. Og efter én uge i lufttæt box var de stadig gode, og min søsters kæreste roste dem for både smag og sprødhed, så det er da et plus, og i begejstringen kom jeg vist til at sige, at jeg nok skal bage en portion til dem næste år…

Mine mørdejskager følger…

Skriv et svar

