LCHF 

For at fjerne de sidste par kilo fra graviditeterne, har jeg valgt at kaste mig ude i en kostomlægning. Jeg har længe gået og luret på LCHF, og jeg er på min tredje uge nu. 

LCHF står for Low Carb High Fat. Dvs. at alt med sukker og tomme kulhydrater er blevet skåret væk; herunder også mælk og frugt. Det findes streng LCHF og liberal LCHF, og jeg er startet på den strenge, og prøver mig lidt frem på det liberale, hvor fx bær er tilladt. Min kost består primært af ost, æg, fede mælkeprodukter, kød og grøntsager der gror over jorden. 

Den første uge var rigtig hård, men min krop trængte helt sikkert til at få renset en masse sukker ud! Her på min tredje uge begynder jeg at savne slik, ris, pasta og mælk!! Men omvendt har jeg pt tabt omkring 2,5 kg. samt nogle centimeter hist og her, hvilket gør at jeg helt sikkert tager nogle uger mere!

Om det skal være en livsvarig kostændring, tvivler jeg meget på! Men lige nu elsker jeg mæthedsfornemmelsen og manglende lyst til søde sager om eftermiddagen og aftenen! 

Jeg laver lige et billedspam med lidt af det mad jeg har spist de sidste par uger.  

 Melanzane alla parmigiana med bønnefritter   

Græsk yoghurt rørt op med vaniljepulver og piskefløde. Drysset med hindbær, blåbær og hakkede mandler 

Kyllingekebab med avocadosalat, langtidsbagte peberfrugter og blomkål vendt i cremefraiche/mayonnaise med persille og purløg 

Spejlæg med havartiost og avocadosalat   

Rejesalat med hjemmerørt Thousand Island dressing 

Virkelig lækker bacon-cheeseburger med hjemmelavet ketchup og grøntsagsfladbrød samt bønnefritter 

Røræg med bacon, ristet pølser og champignon  

 Kyllinge-spinat lasagne 

 Vildt gode marcipanbrød med “nougat”

Skriv et svar

