Jordskokker -Hot or Not?

Vi er af forskellig smag, når det kommer til jordskokker i vores lille hjem. Jeg er ret glad for dem, dog ikke når de skal skrælles. Freja har smovset jordskokker-squash-mos i sig, Selma mener bare, at dem kan hun ikke lide, trods hun ikke har smagt dem, og så er der Søren, som vist har sådan et had/kærlighedsforhold til dem. 

Og der hvor det er værst, er når det kommer til jordskokke-suppe. Vi fik det ret tit i en periode, for en del år siden. Jeg havde været med i køkkenet på Norresminde kro og var blevet introduceret til jordskokker og var solgt. Så det kunne vi da ikke få for meget…eller kunne vi… 

Idag fik jeg så “lov” til at lave jordskokkesuppe igen. Og jeg valgt denne opskrift

  

Som tilbehør valgte jeg sprødstegt bacontern og derudover små kartoffeltern og jorskokketern stegt i baconfedtet og krydret med salt, peber, frisk persille og purløg. Det var rigtig lækkert. 

 

Jeg syntes det var en god suppe, men Søren gik lidt kold i den, så der kommer nok til at gå lidt tid inden vi skal have det igen. 

Jeg havde valgt at tilsætte lidt mindre vand og fløde, for at få en lidt tykkere og mere mættende suppe. 

Skriv et svar

