Rabarber x 2 

Op til Kristi himmelfarts ferien fik jeg leveret rabarber til min hoveddør, af naboen! Og med et besøg af mine forældre om lørdagen, var det oplagt med noget rabarber-lækkert! 

Jeg havde meget svært ved at beslutte mig for hvad der skulle laves, for jeg er egentlig ikke så vild med rabarber. Derfor skrev i min Facebook mødregruppe, at jeg ønskede mig deres bedste rabarber-opskrift. Og det kom der en hel del gode ud af, hvor jeg endte med to – en eftermiddagskage ogaftendessert. 

Rabarberkage 

En kage med mandelmarengs bund, rabarberskum og friske bær. Opskrift er fra denne hjemmeside.  

 

Rabarbertrifli

En trifli, som vi spiste efter aftensmaden, med rabarberkompot, makroner og likørcreme. 

Opskriften til den er lige her.  

 

Der er lidt uenighed herhjemme om hvilken rabarber-lækkeri der var bedst! Jeg er ret vild med triflien!! Og skal helt sikkert lave den igen…snart!! 

Skriv et svar

